- Vet ni någon bra bok om området?
- Vet ni var i Stockholm man kan få tag på boken?
Det ska helst vara en bok som inte är allt för dyr eller går att låna.
Tack på förhand.
Om den finns att låna på Statsbiblioteket, blir den värd att betala 250:- för då?Vindstyrka 11 skrev:Max Hasting's "Overlord" är den enda boken jag har hittat i forumet som handlar om Operation Overlord och är på Engelska. Vet någon om den går att låna på Stadsbiblioteket i Stockholm? Det känns inte så kul att behöva betala 250 kronor för den annars.
Jo, det är frågan det.Wellington skrev:Om den finns att låna på Statsbiblioteket, blir den värd att betala 250:- för då?Vindstyrka 11 skrev:Max Hasting's "Overlord" är den enda boken jag har hittat i forumet som handlar om Operation Overlord och är på Engelska. Vet någon om den går att låna på Stadsbiblioteket i Stockholm? Det känns inte så kul att behöva betala 250 kronor för den annars.
Jag har ett exemplar av Hastings som jag inte har någon nytta av längre (och vi håller på att drunkna i böcker här hemma). Ge mig din adress så skickar jag dig boken.Vindstyrka 11 skrev:Jo, det är frågan det.Wellington skrev:Om den finns att låna på Statsbiblioteket, blir den värd att betala 250:- för då?Vindstyrka 11 skrev:Max Hasting's "Overlord" är den enda boken jag har hittat i forumet som handlar om Operation Overlord och är på Engelska. Vet någon om den går att låna på Stadsbiblioteket i Stockholm? Det känns inte så kul att behöva betala 250 kronor för den annars.Ska ta en titt runt i stan imorgon. Tack så mycket för hjälpen!
Inga problem. Jag står för porto. Hastings är betydligt bättre än Ambrose.Vindstyrka 11 skrev:Ambroses bok verkar lovande då det var han som skrev Band of Brothers. relativt billig också. Blir nog nästan till att köpa den.
Wellington: Tack för omtanken, men det blir nog alldeles för krångligt om du ska skicka boken till mig, sen kostar det en del med porto, frakt och sådant.