Hej, här kommer några boktips.
Dödsdömd Armé - Heinrich Gerlach, skriven av en veteran, dock ej en biografi utan skriven som en roman. (Fiction)
The Cross Of Iron - Willi Heinrich, en roman om Korpral Steiner's pluton vid Östfronten 1943. (Fiction)
The Forgotten Soldier - Guy Sajer, en självbiografisk skildring av en Tysk infanterist (Grossdeutschland) erfarenheter från Östfronten.
Grenadiers - Kurt Meyer, Panzermeyer's berättelse om krigsåren (Polen, Frankrike, Balkan, Grekland, Östfronten, Normandy), och fångenskap.
Heaven And Hell, The War Diary Of A German Paratrooper - Martin Pöppel, Pöppels erfarenher från Poland 1939, Holland & Narvik 1940, Crete 1941, Russia 1941-2-3, Siciliy & Southern Italy 1943, Normandy 1944, Hollan/Lower Rhine 1944-45.
-----
Grenadiers kan vara svår att få tag på och är dessutom ganska dyr. Om du har gott om pengar så skulle jag köpa den direkt.
Cross of Iron och Forgotten Soldier finns att köpa billigt på pcoket. Finns på akademibokhandeln. Forgotten Soldier är den bättre av de två.
Dödsdömd Armé vet jag ej tillgängligheten på, jag har en gammal inbunden på svenska. Jag var ganska ung när jag läste denna, men kommer ihåg att jag blev mycket fashinerad.
------
Hälsningar/David